Flevoziekenhuis start met aanbieden bariatrische zorg
Flevoziekenhuis start met aanbieden bariatrische zorg

Het Flevoziekenhuis in Almere start per 1 maart 2019 met het aanbieden van bariatrische zorg (oorzaken, preventie en behandeling van obesitas). Het Almeerse ziekenhuis heeft hier ...

Lees verder ...
Flevoziekenhuis organiseert informatiebijeenkomst over artrose
Flevoziekenhuis organiseert informatiebijeenkomst over artrose

De afdeling Orthopedie van het Flevoziekenhuis organiseert op woensdag 20 maart opnieuw een informatiebijeenkomst over artrose aan de knie en heup. Een orthopedisch chirurg verte ...

Lees verder ...
Prikpost voor nefrologie- en dialysepatiënten Lelystad en omstreken
Prikpost voor nefrologie- en dialysepatiënten Lelystad en omstreken

De nieuwe situatie rondom de ziekenhuiszorg in Lelystad brengt ook veranderingen met zich mee voor onze patiënten van het Dialysecentrum, polikliniek Nefrologie en Nierinfopoli  ...

Lees verder ...
“Nu weet ik zeker dat ik in een ziekenhuis wil werken”
“Nu weet ik zeker dat ik in een ziekenhuis wil werken”

De 13-jarige Selma Kalkoul was donderdag voor een dag de baas van het Flevoziekenhuis. Zij nam voor één dag het stokje over van Edo Schubert, lid van de raad van bestuur. Deze  ...

Lees verder ...
“Een ziekenhuis om trots op te zijn!”
“Een ziekenhuis om trots op te zijn!”

Het college van B & W van Almere bracht dinsdag 15 januari een werkbezoek aan het Flevoziekenhuis. Bij de ontvangst door de raad van bestuur werd onder meer gesproken over de ...

Lees verder ...

Doelgroep & aanpak

In augustus 2010 is het eerste klanttevredenheidsonderzoek gehouden. Daarbij zijn de laatste 5 zaken van de klachtencommissie meegenomen en de laatste 5 zaakschadeclaims.
In april 2011 zijn alle 65 klachtmelders die in het vierde kwartaal 2010 betrokken zijn geweest bij een bemiddelingsklacht, waarbij een klachtenfunctionaris heeft bemiddeld aangeschreven. Het tevredenheidsonderzoek is dus niet gehouden onder klachtmelders van rechtstreeks door de afdeling afgehandelde klachten.

Response

De response bij de Klachtencommissie (KC) en claims was 100% (iedereen is gebeld). De schriftelijke response bij de bemiddelingsklachten was 39,7%.

Resultaten KC en claims

Over het algemeen een goed resultaat.

Verbeteracties n.a.v. onderzoek

  • Informatievoorziening over de procedure
  • Snelheid

Resultaten bemiddelingsklachten

Over het algemeen een goed resultaat:

  • 1 klachtmelder (4%) vond het niet eenvoudig om uit te vinden hoe en waar de klacht ingediend kon worden
  • 8 klachtmelders (31%) vonden het niet duidelijk welke keuzes er gemaakt konden worden: klachtbemiddeling, klachtencommissie, schadeclaim of externe instantie
  • 4 klachtmelders (15%) vonden de werkwijze van de klachtbehandeling niet duidelijk
  • 2 klachtmelders (8%) vonden de communicatie door de klachtenfunctionaris niet duidelijk
  • 1 klachtmelder (4%) vond de bejegening door de klachtenfunctionaris niet vriendelijk
  • 4 klachtmelders (15%) hadden niet het gevoel dat hij/zij echt gehoord werden door de klachtenfunctionaris
  • 4 klachtmelders (15%) hadden niet het gevoel dat er een eerlijke afweging werd gemaakt
  • 9 klachtmelders (34%) waren niet tevreden over het resultaat van de klachtbehandeling
  • 7 klachtmelders (27%) zouden deze procedure niet opnieuw kiezen

Verbeteracties/aandachtpunten n.a.v. onderzoek

  • 9 klachtmelders (34%) hebben aangegeven niet tevreden te zijn over het resultaat van de klachtbehandeling, 7 klachtmelders (27%) gaven aan deze procedure niet opnieuw te kiezen. Deze resultaten hebben een directe relatie met elkaar en kunnen niet door de klachtenfunctionarissen beïnvloed worden. Dit zijn klachtmelders die bijvoorbeeld een tweede ingang voor het – inmiddels zo grote – ziekenhuis willen of het oneens blijven met de arts
  • de snelheid en het tussentijds op de hoogte houden van het traject worden gewaardeerd. Hier zullen we alert op blijven
  • voor 31% van de klachtmelders was het niet duidelijk welke keuzes er gemaakt konden worden (klachtbemiddeling, klachtencommissie, schadeclaim, externe instantie). Ondanks dat dit op de website en de papieren klachtenformulieren duidelijk omschreven wordt, zullen we dit in de communicatie met klachtmelders meenemen

Vervolg

Dit en andere landelijke ontwikkelingen rond klachtopvang zijn reden voor een heroriëntatie op het gebied van de gehele klachten- en claimbehandeling. Bureau juridische zaken en klachtafhandeling is recentelijk gestart met een heroriëntatie waarbij ook vertegenwoordigers van de medische en verpleegkundige staf en tevens een externe deskundige betrokken zijn.

 

  • Kaartje sturen
  • Gastenboek
  • Oncologisch Centrum
  • bloedafname
  • Meerjarenbeleid 2015-2019
  • Zwanger in Almere
Previous Next

ziekenhuischeck

Agenda

Informatieavond voor zwangeren: Hoe bevalt het in Almere?
maandag 4 maart 2019
19:30 - 21:30
Cursus Weight Watchers
dinsdag 5 maart 2019
09:30 - 10:30
Workshop "Look Good... Feel Better"
dinsdag 5 maart 2019
09:45 - 12:15
Cursus Weight Watchers
dinsdag 12 maart 2019
09:30 - 10:30
Samen voor borstvoeding
dinsdag 12 maart 2019
19:30 - 21:30
NAH Knooppunt Almere
donderdag 14 maart 2019
09:00 - 11:00
Ontmoetingsavond voor ouders van een overleden kind
donderdag 14 maart 2019
19:30 - 21:30