Succesvol 2018 voor Flevoziekenhuis
Succesvol 2018 voor Flevoziekenhuis

Het Flevoziekenhuis kijkt terug op een hectisch, memorabel en succesvol 2018. Dat blijkt uit het bestuursverslag en de jaarrekening 2018 die per 1 juni zijn gepubliceerd. “We h ...

Lees verder ...
Flevoziekenhuis maakt bloedprikken makkelijker met digitale VeinViewer
Flevoziekenhuis maakt bloedprikken makkelijker met digitale VeinViewer

Voor een succesvolle bloedafname, is het vinden van een geschikte ader essentieel. Het laboratorium Bloedafname van het Flevoziekenhuis heeft sinds kort de beschikking over een n ...

Lees verder ...
Eerste twee operaties obesitaszorg succesvol uitgevoerd
Eerste twee operaties obesitaszorg succesvol uitgevoerd

Op 15 april is bij de eerste twee patiënten een maagverkleining (de zogenaamde gastric bypass) succesvol uitgevoerd in het Flevoziekenhuis. Bariatrisch chirurgen Stef Smeets en  ...

Lees verder ...
Aangepaste openingstijden tijdens feestdagen
Aangepaste openingstijden tijdens feestdagen

De poliklinieken, het laboratorium, onderzoeksafdelingen en mijnInfopunt van het Flevoziekenhuis zijn op Hemelvaartsdag (30 mei) en tweede pinksterdag (10 juni) gesloten. Ook de  ...

Lees verder ...
Minder CT-scans nodig bij zwangeren met mogelijke longembolie
Minder CT-scans nodig bij zwangeren met mogelijke longembolie

Dankzij slimme diagnostiek hoeven minder zwangere vrouwen met verdenking op een longembolie een potentieel schadelijke CT-scan te ondergaan. In een publicatie in de New England J ...

Lees verder ...

Doelgroep & aanpak

In augustus 2010 is het eerste klanttevredenheidsonderzoek gehouden. Daarbij zijn de laatste 5 zaken van de klachtencommissie meegenomen en de laatste 5 zaakschadeclaims.
In april 2011 zijn alle 65 klachtmelders die in het vierde kwartaal 2010 betrokken zijn geweest bij een bemiddelingsklacht, waarbij een klachtenfunctionaris heeft bemiddeld aangeschreven. Het tevredenheidsonderzoek is dus niet gehouden onder klachtmelders van rechtstreeks door de afdeling afgehandelde klachten.

Response

De response bij de Klachtencommissie (KC) en claims was 100% (iedereen is gebeld). De schriftelijke response bij de bemiddelingsklachten was 39,7%.

Resultaten KC en claims

Over het algemeen een goed resultaat.

Verbeteracties n.a.v. onderzoek

  • Informatievoorziening over de procedure
  • Snelheid

Resultaten bemiddelingsklachten

Over het algemeen een goed resultaat:

  • 1 klachtmelder (4%) vond het niet eenvoudig om uit te vinden hoe en waar de klacht ingediend kon worden
  • 8 klachtmelders (31%) vonden het niet duidelijk welke keuzes er gemaakt konden worden: klachtbemiddeling, klachtencommissie, schadeclaim of externe instantie
  • 4 klachtmelders (15%) vonden de werkwijze van de klachtbehandeling niet duidelijk
  • 2 klachtmelders (8%) vonden de communicatie door de klachtenfunctionaris niet duidelijk
  • 1 klachtmelder (4%) vond de bejegening door de klachtenfunctionaris niet vriendelijk
  • 4 klachtmelders (15%) hadden niet het gevoel dat hij/zij echt gehoord werden door de klachtenfunctionaris
  • 4 klachtmelders (15%) hadden niet het gevoel dat er een eerlijke afweging werd gemaakt
  • 9 klachtmelders (34%) waren niet tevreden over het resultaat van de klachtbehandeling
  • 7 klachtmelders (27%) zouden deze procedure niet opnieuw kiezen

Verbeteracties/aandachtpunten n.a.v. onderzoek

  • 9 klachtmelders (34%) hebben aangegeven niet tevreden te zijn over het resultaat van de klachtbehandeling, 7 klachtmelders (27%) gaven aan deze procedure niet opnieuw te kiezen. Deze resultaten hebben een directe relatie met elkaar en kunnen niet door de klachtenfunctionarissen beïnvloed worden. Dit zijn klachtmelders die bijvoorbeeld een tweede ingang voor het – inmiddels zo grote – ziekenhuis willen of het oneens blijven met de arts
  • de snelheid en het tussentijds op de hoogte houden van het traject worden gewaardeerd. Hier zullen we alert op blijven
  • voor 31% van de klachtmelders was het niet duidelijk welke keuzes er gemaakt konden worden (klachtbemiddeling, klachtencommissie, schadeclaim, externe instantie). Ondanks dat dit op de website en de papieren klachtenformulieren duidelijk omschreven wordt, zullen we dit in de communicatie met klachtmelders meenemen

Vervolg

Dit en andere landelijke ontwikkelingen rond klachtopvang zijn reden voor een heroriëntatie op het gebied van de gehele klachten- en claimbehandeling. Bureau juridische zaken en klachtafhandeling is recentelijk gestart met een heroriëntatie waarbij ook vertegenwoordigers van de medische en verpleegkundige staf en tevens een externe deskundige betrokken zijn.

 

  • Zwanger in Almere
  • Kaartje sturen
  • Gastenboek
  • MijnFlevoziekenhuis.nl
  • bloedafname
  • Meerjarenbeleid 2015-2019
  • Oncologisch Centrum
Previous Next

ziekenhuischeck

Agenda

NAH Knooppunt Almere
donderdag 20 juni 2019
09:00 - 11:00
Informatieavond voor zwangeren
maandag 1 juli 2019
19:30 - 21:30
Workshop "Look Good... Feel Better"
dinsdag 2 juli 2019
09:45 - 12:15
NAH Knooppunt Almere
donderdag 4 juli 2019
09:00 - 11:00
Samen voor borstvoeding
dinsdag 9 juli 2019
19:30 - 21:30
NAH Knooppunt Almere
donderdag 18 juli 2019
09:00 - 11:00
NAH Knooppunt Almere
donderdag 1 augustus 2019
09:00 - 11:00