Aangepaste openingstijden tijdens feestdagen
Aangepaste openingstijden tijdens feestdagen

De poliklinieken, het laboratorium en de onderzoeksafdelingen van het Flevoziekenhuis zijn gesloten op: tweede paasdag (22 april), Koningsdag (27 april), Bevrijdingsdag (5 mei),  ...

Lees verder ...
Zorg van Nu informatieteam komt langs in Flevoziekenhuis
Zorg van Nu informatieteam komt langs in Flevoziekenhuis

Donderdag 18 april is het Zorg van Nu informatieteam de hele dag - van 9.00 tot 17.00 uur - aanwezig in de centrale hal van het Flevoziekenhuis. Het team geeft voorlichting over  ...

Lees verder ...
Minder CT-scans nodig bij zwangeren met mogelijke longembolie
Minder CT-scans nodig bij zwangeren met mogelijke longembolie

Dankzij slimme diagnostiek hoeven minder zwangere vrouwen met verdenking op een longembolie een potentieel schadelijke CT-scan te ondergaan. In een publicatie in de New England J ...

Lees verder ...
De nieuwe Thuis
De nieuwe Thuis

In de week van 18 maart verschijnt de nieuwe Thuis. In deze editie aandacht voor de ziekte van Parkinson. Kees Terlouw vertelt over zijn ervaringen met de ziekte, Parkinsonverple ...

Lees verder ...
Mailing Zilveren Kruis over ziekenhuiszorg
Mailing Zilveren Kruis over ziekenhuiszorg

Zorgverzekeraar Zilveren Kruis heeft op vrijdag 15 maart per mail en brief een mailing verstuurd naar verzekerden in Flevoland. Hierin wordt gemeld dat de ziekenhuiszorg in de Fl ...

Lees verder ...

Doelgroep & aanpak

In augustus 2010 is het eerste klanttevredenheidsonderzoek gehouden. Daarbij zijn de laatste 5 zaken van de klachtencommissie meegenomen en de laatste 5 zaakschadeclaims.
In april 2011 zijn alle 65 klachtmelders die in het vierde kwartaal 2010 betrokken zijn geweest bij een bemiddelingsklacht, waarbij een klachtenfunctionaris heeft bemiddeld aangeschreven. Het tevredenheidsonderzoek is dus niet gehouden onder klachtmelders van rechtstreeks door de afdeling afgehandelde klachten.

Response

De response bij de Klachtencommissie (KC) en claims was 100% (iedereen is gebeld). De schriftelijke response bij de bemiddelingsklachten was 39,7%.

Resultaten KC en claims

Over het algemeen een goed resultaat.

Verbeteracties n.a.v. onderzoek

  • Informatievoorziening over de procedure
  • Snelheid

Resultaten bemiddelingsklachten

Over het algemeen een goed resultaat:

  • 1 klachtmelder (4%) vond het niet eenvoudig om uit te vinden hoe en waar de klacht ingediend kon worden
  • 8 klachtmelders (31%) vonden het niet duidelijk welke keuzes er gemaakt konden worden: klachtbemiddeling, klachtencommissie, schadeclaim of externe instantie
  • 4 klachtmelders (15%) vonden de werkwijze van de klachtbehandeling niet duidelijk
  • 2 klachtmelders (8%) vonden de communicatie door de klachtenfunctionaris niet duidelijk
  • 1 klachtmelder (4%) vond de bejegening door de klachtenfunctionaris niet vriendelijk
  • 4 klachtmelders (15%) hadden niet het gevoel dat hij/zij echt gehoord werden door de klachtenfunctionaris
  • 4 klachtmelders (15%) hadden niet het gevoel dat er een eerlijke afweging werd gemaakt
  • 9 klachtmelders (34%) waren niet tevreden over het resultaat van de klachtbehandeling
  • 7 klachtmelders (27%) zouden deze procedure niet opnieuw kiezen

Verbeteracties/aandachtpunten n.a.v. onderzoek

  • 9 klachtmelders (34%) hebben aangegeven niet tevreden te zijn over het resultaat van de klachtbehandeling, 7 klachtmelders (27%) gaven aan deze procedure niet opnieuw te kiezen. Deze resultaten hebben een directe relatie met elkaar en kunnen niet door de klachtenfunctionarissen beïnvloed worden. Dit zijn klachtmelders die bijvoorbeeld een tweede ingang voor het – inmiddels zo grote – ziekenhuis willen of het oneens blijven met de arts
  • de snelheid en het tussentijds op de hoogte houden van het traject worden gewaardeerd. Hier zullen we alert op blijven
  • voor 31% van de klachtmelders was het niet duidelijk welke keuzes er gemaakt konden worden (klachtbemiddeling, klachtencommissie, schadeclaim, externe instantie). Ondanks dat dit op de website en de papieren klachtenformulieren duidelijk omschreven wordt, zullen we dit in de communicatie met klachtmelders meenemen

Vervolg

Dit en andere landelijke ontwikkelingen rond klachtopvang zijn reden voor een heroriëntatie op het gebied van de gehele klachten- en claimbehandeling. Bureau juridische zaken en klachtafhandeling is recentelijk gestart met een heroriëntatie waarbij ook vertegenwoordigers van de medische en verpleegkundige staf en tevens een externe deskundige betrokken zijn.

 

  • Kaartje sturen
  • Oncologisch Centrum
  • Zwanger in Almere
  • Gastenboek
  • bloedafname
  • Meerjarenbeleid 2015-2019
Previous Next

ziekenhuischeck

Agenda

NAH Knooppunt Almere
donderdag 25 april 2019
09:00 - 11:00
Buddygroep borstkanker: koffie/thee/vragenuurtje
maandag 29 april 2019
11:00 - 12:00
Informatieavond voor zwangeren
maandag 6 mei 2019
19:30 - 21:30
NAH Knooppunt Almere
donderdag 9 mei 2019
09:00 - 11:00
Kom naar de Dag van de Beroerte op 14 mei 2019
dinsdag 14 mei 2019
10:00 - 12:00
Samen voor borstvoeding
dinsdag 14 mei 2019
19:30 - 21:30
Informatiestand van Schildklier Organisatie Nederland
donderdag 16 mei 2019
11:00 - 15:00