Patiënten Flevoziekenhuis kunnen tv kijken en radio luisteren met leentablets en app
Patiënten Flevoziekenhuis kunnen tv kijken en radio luisteren met leentablets en app

Met ingang van 29 november kunnen patiënten op de verpleegafdelingen van het Flevoziekenhuis een tablet lenen. Via de Flevo Gastvrij app die op de tablet geïnstalleerd is, kunn ...

Lees verder ...
Contractafspraken over zorgverzekeringen in 2019
Contractafspraken over zorgverzekeringen in 2019

Voor 2019 heeft het Flevoziekenhuis tot nu toe contractafspraken gemaakt met: CZ, Menzis, ASR, DSW en Caresq en alle merken die onder deze verzekeraars vallen. Het Flevoziekenhui ...

Lees verder ...
Infomagazine 'Thuis' deze week verspreid.
Infomagazine 'Thuis' deze week verspreid.

In de week van 26 november verschijnt de nieuwe Thuis. In deze editie aandacht voor de Downpoli. Kinderarts Anne-Marie van Wermeskerken, kinderfysiotherapeut Jolande Schotman en  ...

Lees verder ...
Almeerse huisartsen en dermatologen gebruiken app voor teleconsultatie
Almeerse huisartsen en dermatologen gebruiken app voor teleconsultatie

De huisartsen in Almere en de dermatologen van het Flevoziekenhuis gebruiken de app Patiëntoverleg in ZorgDomein voor teleconsultatie. De app maakt laagdrempelig patiëntoverleg ...

Lees verder ...
Flevoziekenhuis positief over doorstart ziekenhuis Lelystad en Dronten
Flevoziekenhuis positief over doorstart ziekenhuis Lelystad en Dronten

Het Flevoziekenhuis is positief over het op 22 november bereikte akkoord tussen het St. Jansdal ziekenhuis en de curatoren van MC IJsselmeerziekenhuizen over de doorstart van het ...

Lees verder ...

De beste zorg is zorg op maat. Zorg die past bij deze patiënt, met zijn of haar specifieke medische situatie en persoonlijke wensen. Met deze keuze leggen we de regie bij de patiënt. Wij zijn verantwoordelijk voor optimale informatie en het bieden van inzage in het medisch dossier. We houden rekening met bijvoorbeeld laaggeletterdheid en anderstaligen; medewerkers van mijnInfopunt bieden hulp bij het lezen van folders en het invullen van formulieren en bij de communicatie met patiënten maken zorgverleners gebruik van de Tolkentelefoon. We werken steeds meer samen met een groeiend aantal patiëntenverenigingen; er zijn tientallen informatiebijeenkomsten per jaar, diverse vormen van lotgenotencontact  en spreekuren in mijnInfopunt. Een paar voorbeelden:  Longpunt, de Hindoestanenpoli en lotgenotencontact voor ouders die een baby hebben verloren. We willen graag leren van de ervaringen van patiënten door middel van enquêtes, wachtkamerinterviews en focus- en spiegelgesprekken.  Met de decentrale klachtafhandeling krijgt zowel de klachtmelder als zorgverlener meer regie in de afhandeling van een klacht. De Cliëntenraad is een belangrijke gesprekspartner in het verbeteren van de zorg.

 

  • bloedafname
  • Meerjarenbeleid 2015-2019
  • Zwanger in Almere
  • Gastenboek
  • Oncologisch Centrum
  • Kaartje sturen
Previous Next

ziekenhuischeck

Agenda

Cursus Weight Watchers
dinsdag 11 december 2018
09:30 - 10:30
NAH Knooppunt Almere
donderdag 13 december 2018
09:00 - 12:00
Ontmoetingsavond voor ouders van een overleden kind
donderdag 13 december 2018
19:00 - 21:30
Cursus Weight Watchers
dinsdag 18 december 2018
09:30 - 10:30
Cursus Weight Watchers
dinsdag 25 december 2018
09:30 - 10:30
NAH Knooppunt Almere
donderdag 27 december 2018
09:00 - 12:00
Cursus Weight Watchers
dinsdag 1 januari 2019
09:30 - 10:30