Flevoziekenhuis organiseert informatiebijeenkomst over artrose
Flevoziekenhuis organiseert informatiebijeenkomst over artrose

De afdeling Orthopedie van het Flevoziekenhuis organiseert op woensdag 20 maart opnieuw een informatiebijeenkomst over artrose aan de knie en heup. Een orthopedisch chirurg verte ...

Lees verder ...
Prikpost voor nefrologie- en dialysepatiënten Lelystad en omstreken
Prikpost voor nefrologie- en dialysepatiënten Lelystad en omstreken

De nieuwe situatie rondom de ziekenhuiszorg in Lelystad brengt ook veranderingen met zich mee voor onze patiënten van het Dialysecentrum, polikliniek Nefrologie en Nierinfopoli  ...

Lees verder ...
“Nu weet ik zeker dat ik in een ziekenhuis wil werken”
“Nu weet ik zeker dat ik in een ziekenhuis wil werken”

De 13-jarige Selma Kalkoul was donderdag voor een dag de baas van het Flevoziekenhuis. Zij nam voor één dag het stokje over van Edo Schubert, lid van de raad van bestuur. Deze  ...

Lees verder ...
“Een ziekenhuis om trots op te zijn!”
“Een ziekenhuis om trots op te zijn!”

Het college van B & W van Almere bracht dinsdag 15 januari een werkbezoek aan het Flevoziekenhuis. Bij de ontvangst door de raad van bestuur werd onder meer gesproken over de ...

Lees verder ...
Flevoziekenhuis organiseert informatiemarkt ‘Wat heb jij nodig?’ op Wereldkankerdag
Flevoziekenhuis organiseert informatiemarkt ‘Wat heb jij nodig?’ op Wereldkankerdag

Kanker zet de wereld van patiënten en hun naasten op z’n kop. Omgaan met de ziekte, de beperkingen én de mogelijkheden, is daarom enorm belangrijk. Om hier aandacht aan te be ...

Lees verder ...

De beste zorg is zorg op maat. Zorg die past bij deze patiënt, met zijn of haar specifieke medische situatie en persoonlijke wensen. Met deze keuze leggen we de regie bij de patiënt. Wij zijn verantwoordelijk voor optimale informatie en het bieden van inzage in het medisch dossier. We houden rekening met bijvoorbeeld laaggeletterdheid en anderstaligen; medewerkers van mijnInfopunt bieden hulp bij het lezen van folders en het invullen van formulieren en bij de communicatie met patiënten maken zorgverleners gebruik van de Tolkentelefoon. We werken steeds meer samen met een groeiend aantal patiëntenverenigingen; er zijn tientallen informatiebijeenkomsten per jaar, diverse vormen van lotgenotencontact  en spreekuren in mijnInfopunt. Een paar voorbeelden:  Longpunt, de Hindoestanenpoli en lotgenotencontact voor ouders die een baby hebben verloren. We willen graag leren van de ervaringen van patiënten door middel van enquêtes, wachtkamerinterviews en focus- en spiegelgesprekken.  Met de decentrale klachtafhandeling krijgt zowel de klachtmelder als zorgverlener meer regie in de afhandeling van een klacht. De Cliëntenraad is een belangrijke gesprekspartner in het verbeteren van de zorg.

 

  • Oncologisch Centrum
  • Meerjarenbeleid 2015-2019
  • bloedafname
  • Gastenboek
  • Kaartje sturen
  • Zwanger in Almere
Previous Next

ziekenhuischeck

Agenda

Informatieavond voor zwangeren: Hoe bevalt het in Almere?
maandag 4 maart 2019
19:30 - 21:30
Samen voor borstvoeding
dinsdag 12 maart 2019
19:30 - 21:30
Ontmoetingsavond voor ouders van een overleden kind
donderdag 14 maart 2019
19:30 - 21:30
Informatiebijeenkomst over artrose
woensdag 20 maart 2019
17:00 - 19:00
Informatieavond voor zwangeren
maandag 1 april 2019
19:30 - 21:30
Samen voor borstvoeding
dinsdag 9 april 2019
19:30 - 21:30