Succesvol 2018 voor Flevoziekenhuis
Succesvol 2018 voor Flevoziekenhuis

Het Flevoziekenhuis kijkt terug op een hectisch, memorabel en succesvol 2018. Dat blijkt uit het bestuursverslag en de jaarrekening 2018 die per 1 juni zijn gepubliceerd. “We h ...

Lees verder ...
Flevoziekenhuis maakt bloedprikken makkelijker met digitale VeinViewer
Flevoziekenhuis maakt bloedprikken makkelijker met digitale VeinViewer

Voor een succesvolle bloedafname, is het vinden van een geschikte ader essentieel. Het laboratorium Bloedafname van het Flevoziekenhuis heeft sinds kort de beschikking over een n ...

Lees verder ...
Eerste twee operaties obesitaszorg succesvol uitgevoerd
Eerste twee operaties obesitaszorg succesvol uitgevoerd

Op 15 april is bij de eerste twee patiënten een maagverkleining (de zogenaamde gastric bypass) succesvol uitgevoerd in het Flevoziekenhuis. Bariatrisch chirurgen Stef Smeets en  ...

Lees verder ...
Minder CT-scans nodig bij zwangeren met mogelijke longembolie
Minder CT-scans nodig bij zwangeren met mogelijke longembolie

Dankzij slimme diagnostiek hoeven minder zwangere vrouwen met verdenking op een longembolie een potentieel schadelijke CT-scan te ondergaan. In een publicatie in de New England J ...

Lees verder ...
Flevoziekenhuis werkt mee aan rubriek ‘Medische Zaken’ op Omroep Flevoland
Flevoziekenhuis werkt mee aan rubriek ‘Medische Zaken’ op Omroep Flevoland

Sinds februari werkt het Flevoziekenhuis mee aan de rubriek ‘Medische Zaken’ op Omroep Flevoland. Om de week schuift op donderdag tussen 16.30 en 17.00 uur een arts of verple ...

Lees verder ...

De beste zorg is zorg op maat. Zorg die past bij deze patiënt, met zijn of haar specifieke medische situatie en persoonlijke wensen. Met deze keuze leggen we de regie bij de patiënt. Wij zijn verantwoordelijk voor optimale informatie en het bieden van inzage in het medisch dossier. We houden rekening met bijvoorbeeld laaggeletterdheid en anderstaligen; medewerkers van mijnInfopunt bieden hulp bij het lezen van folders en het invullen van formulieren en bij de communicatie met patiënten maken zorgverleners gebruik van de Tolkentelefoon. We werken steeds meer samen met een groeiend aantal patiëntenverenigingen; er zijn tientallen informatiebijeenkomsten per jaar, diverse vormen van lotgenotencontact  en spreekuren in mijnInfopunt. Een paar voorbeelden:  Longpunt, de Hindoestanenpoli en lotgenotencontact voor ouders die een baby hebben verloren. We willen graag leren van de ervaringen van patiënten door middel van enquêtes, wachtkamerinterviews en focus- en spiegelgesprekken.  Met de decentrale klachtafhandeling krijgt zowel de klachtmelder als zorgverlener meer regie in de afhandeling van een klacht. De Cliëntenraad is een belangrijke gesprekspartner in het verbeteren van de zorg.

 

  • Zwanger in Almere
  • Oncologisch Centrum
  • MijnFlevoziekenhuis.nl
  • Meerjarenbeleid 2015-2019
  • Kaartje sturen
  • bloedafname
  • Gastenboek
Previous Next

ziekenhuischeck

Agenda

NAH Knooppunt Almere
donderdag 20 juni 2019
09:00 - 11:00
Informatieavond voor zwangeren
maandag 1 juli 2019
19:30 - 21:30
Workshop "Look Good... Feel Better"
dinsdag 2 juli 2019
09:45 - 12:15
NAH Knooppunt Almere
donderdag 4 juli 2019
09:00 - 11:00
Samen voor borstvoeding
dinsdag 9 juli 2019
19:30 - 21:30
NAH Knooppunt Almere
donderdag 18 juli 2019
09:00 - 11:00
NAH Knooppunt Almere
donderdag 1 augustus 2019
09:00 - 11:00