Met loeiende sirenes door Almere
Met loeiende sirenes door Almere

Vrijdag vond - alweer voor de 19de keer - het jaarlijkse KinderBeestFeest plaats in dierentuin Artis. Vanaf verschillende ziekenhuizen en zorginstellingen werden kinderen met ‘ ...

Lees verder ...
Fertiliteitskliniek ontvangt opnieuw Freya Pluim
Fertiliteitskliniek ontvangt opnieuw Freya Pluim

De polikliniek Fertiliteit van het Flevoziekenhuis heeft van patiëntenvereniging Freya ook weer voor de periode 2018 -2019 een pluim ontvangen. Freya kent een pluim toe aan fert ...

Lees verder ...
Hoge koninklijke onderscheiding voor Paul Verbeek
Hoge koninklijke onderscheiding voor Paul Verbeek

Chirurg Paul Verbeek, die vrijdag met een symposium afscheid nam van het Flevoziekenhuis, is bij die gelegenheid benoemd tot Officier in de Orde van Oranje-Nassau. Hij kreeg het  ...

Lees verder ...
Nieuwe bewegwijzering in Flevoziekenhuis
Nieuwe bewegwijzering in Flevoziekenhuis

Vanaf maandag 23 april heeft het Flevoziekenhuis een nieuwe bewegwijzering voor patiënten en bezoekers. Het nieuwe systeem is gebaseerd op (route)nummers, een veelbeproefd recep ...

Lees verder ...
Muziek als medicijn in ziekenhuis
Muziek als medicijn in ziekenhuis

Vanaf donderdag 19 april spelen beroepsmuzikanten, onder de naam ‘Bedside Buskers’, elke derde donderdag van de maand belangeloos liedjes voor patiënten op de verpleegafdeli ...

Lees verder ...

De beste zorg is zorg op maat. Zorg die past bij deze patiënt, met zijn of haar specifieke medische situatie en persoonlijke wensen. Met deze keuze leggen we de regie bij de patiënt. Wij zijn verantwoordelijk voor optimale informatie en het bieden van inzage in het medisch dossier. We houden rekening met bijvoorbeeld laaggeletterdheid en anderstaligen; medewerkers van mijnInfopunt bieden hulp bij het lezen van folders en het invullen van formulieren en bij de communicatie met patiënten maken zorgverleners gebruik van de Tolkentelefoon. We werken steeds meer samen met een groeiend aantal patiëntenverenigingen; er zijn tientallen informatiebijeenkomsten per jaar, diverse vormen van lotgenotencontact  en spreekuren in mijnInfopunt. Een paar voorbeelden:  Longpunt, de Hindoestanenpoli en lotgenotencontact voor ouders die een baby hebben verloren. We willen graag leren van de ervaringen van patiënten door middel van enquêtes, wachtkamerinterviews en focus- en spiegelgesprekken.  Met de decentrale klachtafhandeling krijgt zowel de klachtmelder als zorgverlener meer regie in de afhandeling van een klacht. De Cliëntenraad is een belangrijke gesprekspartner in het verbeteren van de zorg.

 

  • Zwanger in Almere
  • Kaartje sturen
  • Meerjarenbeleid 2015-2019
  • bloedafname
  • Oncologisch Centrum
  • Gastenboek
Previous Next

banner kwaliteitsvenster 250127

Agenda

Cursus Weight Watchers
dinsdag 19 juni 2018
10:00 - 11:30
Cursus Weight Watchers
dinsdag 26 juni 2018
10:00 - 11:30
NAH Knooppunt Almere
donderdag 28 juni 2018
09:00 - 12:00
Informatieavond voor zwangeren
maandag 2 juli 2018
19:30 - 21:30
Cursus Weight Watchers
dinsdag 3 juli 2018
10:00 - 11:30
Cursus Weight Watchers
dinsdag 10 juli 2018
10:00 - 11:30
Informatieavond 'Samen voor borstvoeding’
dinsdag 10 juli 2018
19:30 - 21:30