Achtste roze lintje voor borstkankerzorg Flevoziekenhuis
Achtste roze lintje voor borstkankerzorg Flevoziekenhuis

Begin deze maand ontving de Mammapoli van het Flevoziekenhuis voor de achtste achtereenvolgende keer het roze lintje van de BorstkankerVereniging Nederland (BVN). Oncologisch chi ...

Lees verder ...
Cardioloog Flevoziekenhuis onderzoekt patiënten Oostvaarderskliniek
Cardioloog Flevoziekenhuis onderzoekt patiënten Oostvaarderskliniek

Deze week brachten cardioloog Aukje en doktersassistent Suzanne van het Flevoziekenhuis een bezoek aan de Oostvaarderskliniek in Almere. In Forensisch Psychiatrisch Centrum (FPC) ...

Lees verder ...
6 oktober: Vind je baan in 1 dag!
6 oktober: Vind je baan in 1 dag!

Op 6 oktober a.s. organiseert het Flevoziekenhuis een uniek evenement dat je niet mag missen als je op zoek bent naar een (nieuwe) baan in de zorg! Op dit evenement kun je op een ...

Lees verder ...
Zomersamenvoeging: Orthopedie / Traumachirurgie trekt in bij Chirurgie & Short stay
Zomersamenvoeging: Orthopedie / Traumachirurgie trekt in bij Chirurgie & Short stay

Vanaf a.s. zondag trekt de verpleegafdeling Orthopedie / Traumachirurgie tijdelijk in bij de verpleegafdeling Chirurgie & Short stay op de 2e verdieping. De route voor Orthop ...

Lees verder ...
Almere loopt voorop in wondzorg
Almere loopt voorop in wondzorg

De specialisten van het Wond expertise centrum (WEC) van het Flevoziekenhuis hebben de krachten gebundeld met Zorggroep Almere om de beste mogelijke wondzorg te kunnen bieden aan ...

Lees verder ...

De beste zorg is zorg op maat. Zorg die past bij deze patiënt, met zijn of haar specifieke medische situatie en persoonlijke wensen. Met deze keuze leggen we de regie bij de patiënt. Wij zijn verantwoordelijk voor optimale informatie en het bieden van inzage in het medisch dossier. We houden rekening met bijvoorbeeld laaggeletterdheid en anderstaligen; medewerkers van mijnInfopunt bieden hulp bij het lezen van folders en het invullen van formulieren en bij de communicatie met patiënten maken zorgverleners gebruik van de Tolkentelefoon. We werken steeds meer samen met een groeiend aantal patiëntenverenigingen; er zijn tientallen informatiebijeenkomsten per jaar, diverse vormen van lotgenotencontact  en spreekuren in mijnInfopunt. Een paar voorbeelden:  Longpunt, de Hindoestanenpoli en lotgenotencontact voor ouders die een baby hebben verloren. We willen graag leren van de ervaringen van patiënten door middel van enquêtes, wachtkamerinterviews en focus- en spiegelgesprekken.  Met de decentrale klachtafhandeling krijgt zowel de klachtmelder als zorgverlener meer regie in de afhandeling van een klacht. De Cliëntenraad is een belangrijke gesprekspartner in het verbeteren van de zorg.

 

  • bloedafname
  • Gastenboek
  • Meerjarenbeleid 2015-2019
  • Oncologisch Centrum
  • Kaartje sturen
  • Zwanger in Almere
Previous Next

banner kwaliteitsvenster 250127

Agenda

Cursus Weight Watchers
dinsdag 21 augustus 2018
09:30 - 10:30
NAH Knooppunt Almere
donderdag 23 augustus 2018
09:00 - 12:00
Cursus Weight Watchers
dinsdag 28 augustus 2018
09:30 - 10:30
Workshop "Look Good... Feel Better"
maandag 3 september 2018
10:00 - 12:00
Informatieavond voor zwangeren
maandag 3 september 2018
19:30 - 21:30
Cursus Weight Watchers
dinsdag 4 september 2018
09:30 - 10:30
NAH Knooppunt Almere
donderdag 6 september 2018
09:00 - 12:00