Dag van de Beroerte in Flevoziekenhuis: aandacht voor 7 alarmsignalen van een beroerte
Dag van de Beroerte in Flevoziekenhuis: aandacht voor 7 alarmsignalen van een beroerte

De afdeling Neurologie van het Flevoziekenhuis geeft op 14 mei 2019, tijdens de Europese Dag van de Beroerte, voorlichting over de signalen van een beroerte (CVA). Een snelle beh ...

Lees verder ...
Eerste twee operaties obesitaszorg succesvol uitgevoerd
Eerste twee operaties obesitaszorg succesvol uitgevoerd

Op 15 april is bij de eerste twee patiënten een maagverkleining (de zogenaamde gastric bypass) succesvol uitgevoerd in het Flevoziekenhuis. Bariatrisch chirurgen Stef Smeets en  ...

Lees verder ...
Aangepaste openingstijden tijdens feestdagen
Aangepaste openingstijden tijdens feestdagen

De poliklinieken, het laboratorium en de onderzoeksafdelingen van het Flevoziekenhuis zijn gesloten op: tweede paasdag (22 april), Koningsdag (27 april), Bevrijdingsdag (5 mei),  ...

Lees verder ...
Zorg van Nu informatieteam komt langs in Flevoziekenhuis
Zorg van Nu informatieteam komt langs in Flevoziekenhuis

Donderdag 18 april is het Zorg van Nu informatieteam de hele dag - van 9.00 tot 17.00 uur - aanwezig in de centrale hal van het Flevoziekenhuis. Het team geeft voorlichting over  ...

Lees verder ...
Minder CT-scans nodig bij zwangeren met mogelijke longembolie
Minder CT-scans nodig bij zwangeren met mogelijke longembolie

Dankzij slimme diagnostiek hoeven minder zwangere vrouwen met verdenking op een longembolie een potentieel schadelijke CT-scan te ondergaan. In een publicatie in de New England J ...

Lees verder ...

De beste zorg is zorg op maat. Zorg die past bij deze patiënt, met zijn of haar specifieke medische situatie en persoonlijke wensen. Met deze keuze leggen we de regie bij de patiënt. Wij zijn verantwoordelijk voor optimale informatie en het bieden van inzage in het medisch dossier. We houden rekening met bijvoorbeeld laaggeletterdheid en anderstaligen; medewerkers van mijnInfopunt bieden hulp bij het lezen van folders en het invullen van formulieren en bij de communicatie met patiënten maken zorgverleners gebruik van de Tolkentelefoon. We werken steeds meer samen met een groeiend aantal patiëntenverenigingen; er zijn tientallen informatiebijeenkomsten per jaar, diverse vormen van lotgenotencontact  en spreekuren in mijnInfopunt. Een paar voorbeelden:  Longpunt, de Hindoestanenpoli en lotgenotencontact voor ouders die een baby hebben verloren. We willen graag leren van de ervaringen van patiënten door middel van enquêtes, wachtkamerinterviews en focus- en spiegelgesprekken.  Met de decentrale klachtafhandeling krijgt zowel de klachtmelder als zorgverlener meer regie in de afhandeling van een klacht. De Cliëntenraad is een belangrijke gesprekspartner in het verbeteren van de zorg.

 

  • bloedafname
  • Oncologisch Centrum
  • Gastenboek
  • Zwanger in Almere
  • Meerjarenbeleid 2015-2019
  • Kaartje sturen
Previous Next

ziekenhuischeck

Agenda

NAH Knooppunt Almere
donderdag 25 april 2019
09:00 - 11:00
Buddygroep borstkanker: koffie/thee/vragenuurtje
maandag 29 april 2019
11:00 - 12:00
Informatieavond voor zwangeren
maandag 6 mei 2019
19:30 - 21:30
NAH Knooppunt Almere
donderdag 9 mei 2019
09:00 - 11:00
Kom naar de Dag van de Beroerte op 14 mei 2019
dinsdag 14 mei 2019
10:00 - 12:00
Samen voor borstvoeding
dinsdag 14 mei 2019
19:30 - 21:30
Informatiestand van Schildklier Organisatie Nederland
donderdag 16 mei 2019
11:00 - 15:00