Succesvol 2018 voor Flevoziekenhuis
Succesvol 2018 voor Flevoziekenhuis

Het Flevoziekenhuis kijkt terug op een hectisch, memorabel en succesvol 2018. Dat blijkt uit het bestuursverslag en de jaarrekening 2018 die per 1 juni zijn gepubliceerd. “We h ...

Lees verder ...
Flevoziekenhuis maakt bloedprikken makkelijker met digitale VeinViewer
Flevoziekenhuis maakt bloedprikken makkelijker met digitale VeinViewer

Voor een succesvolle bloedafname, is het vinden van een geschikte ader essentieel. Het laboratorium Bloedafname van het Flevoziekenhuis heeft sinds kort de beschikking over een n ...

Lees verder ...
Eerste twee operaties obesitaszorg succesvol uitgevoerd
Eerste twee operaties obesitaszorg succesvol uitgevoerd

Op 15 april is bij de eerste twee patiënten een maagverkleining (de zogenaamde gastric bypass) succesvol uitgevoerd in het Flevoziekenhuis. Bariatrisch chirurgen Stef Smeets en  ...

Lees verder ...
Aangepaste openingstijden tijdens feestdagen
Aangepaste openingstijden tijdens feestdagen

De poliklinieken, het laboratorium, onderzoeksafdelingen en mijnInfopunt van het Flevoziekenhuis zijn op Hemelvaartsdag (30 mei) en tweede pinksterdag (10 juni) gesloten. Ook de  ...

Lees verder ...
Minder CT-scans nodig bij zwangeren met mogelijke longembolie
Minder CT-scans nodig bij zwangeren met mogelijke longembolie

Dankzij slimme diagnostiek hoeven minder zwangere vrouwen met verdenking op een longembolie een potentieel schadelijke CT-scan te ondergaan. In een publicatie in de New England J ...

Lees verder ...

Patiënten ervaren meer aandacht en gastvrijheid. Dat blijkt uit wachtkamerinterviews, focusgesprekken en spontane reacties in de wandelgangen. Maar ook ‘harde cijfers’ laten zien dat we resultaten boeken op bejegening. Mandev, het bureau achter onze VIP-bejegeningstrainingen bracht de waardering van patiënten voor ons gedrag zowel voor (0-meting) als na de trainingen (1-meting) in kaart. We boeken winst op gedragsaspecten als oogcontact en aandacht, wijzen op informatie, rekening houden met privésituatie, meelopen als iemand de weg zoekt, groeten en herkend worden en contact houden tijdens het wachten. Juist deze aspecten, waarin een medewerker zelf initiatief neemt en het verschil maakt, kregen aandacht in de trainingen. Maar eerlijk is eerlijk, het kan nog beter. Niet alle patiënten zijn tevreden, en dat moet ons streven zijn. We leggen de lat hoog.

 

  • Zwanger in Almere
  • bloedafname
  • MijnFlevoziekenhuis.nl
  • Kaartje sturen
  • Meerjarenbeleid 2015-2019
  • Gastenboek
  • Oncologisch Centrum
Previous Next

ziekenhuischeck

Agenda

NAH Knooppunt Almere
donderdag 20 juni 2019
09:00 - 11:00
Informatieavond voor zwangeren
maandag 1 juli 2019
19:30 - 21:30
Workshop "Look Good... Feel Better"
dinsdag 2 juli 2019
09:45 - 12:15
NAH Knooppunt Almere
donderdag 4 juli 2019
09:00 - 11:00
Samen voor borstvoeding
dinsdag 9 juli 2019
19:30 - 21:30
NAH Knooppunt Almere
donderdag 18 juli 2019
09:00 - 11:00
NAH Knooppunt Almere
donderdag 1 augustus 2019
09:00 - 11:00