Jannet Wiegersma presenteert boek over omgaan met een ernstige ziekte
Jannet Wiegersma presenteert boek over omgaan met een ernstige ziekte

‘Leren lopen op je handen, als ziek zijn je leven op z’n kop zet’, dat is de titel van het boek dat collega Jannet Wiegersma schreef over hoe je om kunt gaan met een ernsti ...

Lees verder ...
KittenScanner Flevoziekenhuis neemt bij kinderen angst voor onderzoek weg
KittenScanner Flevoziekenhuis neemt bij kinderen angst voor onderzoek weg

Kinderen kunnen in paniek raken als zij door een MRI- of CT-scanner moeten, zeker omdat hun ouders niet bij het onderzoek aanwezig kunnen zijn. De kans op een nare ervaring is kl ...

Lees verder ...
Vakgroep Chirurgie winnaar Beste Coschap-verkiezing
Vakgroep Chirurgie winnaar Beste Coschap-verkiezing

De vakgroep Chirurgie (Heelkunde) is door coassistenten uitgeroepen tot winnaar van de Beste Coschap-verkiezing van de CoRaad AMC-UVA. De coassistenten roemen de goede sfeer en u ...

Lees verder ...
Nieuwe informatiekrant Thuis verspreid
Nieuwe informatiekrant Thuis verspreid

In de week van 1 juli verschijnt de nieuwe Thuis, de informatiekrant van het Flevoziekenhuis. In deze editie vraagt fysiotherapeut Jolanda Leij aandacht voor de het belang van be ...

Lees verder ...
Flevoziekenhuis opent tweede prikpost voor patiënten Lelystad
Flevoziekenhuis opent tweede prikpost voor patiënten Lelystad

Ook veel patiënten en zwangeren uit Lelystad en omgeving bezoeken een medisch specialist van het Flevoziekenhuis. Om deze patiënten zo goed mogelijk van dienst te zijn, bieden  ...

Lees verder ...

Patiënten ervaren meer aandacht en gastvrijheid. Dat blijkt uit wachtkamerinterviews, focusgesprekken en spontane reacties in de wandelgangen. Maar ook ‘harde cijfers’ laten zien dat we resultaten boeken op bejegening. Mandev, het bureau achter onze VIP-bejegeningstrainingen bracht de waardering van patiënten voor ons gedrag zowel voor (0-meting) als na de trainingen (1-meting) in kaart. We boeken winst op gedragsaspecten als oogcontact en aandacht, wijzen op informatie, rekening houden met privésituatie, meelopen als iemand de weg zoekt, groeten en herkend worden en contact houden tijdens het wachten. Juist deze aspecten, waarin een medewerker zelf initiatief neemt en het verschil maakt, kregen aandacht in de trainingen. Maar eerlijk is eerlijk, het kan nog beter. Niet alle patiënten zijn tevreden, en dat moet ons streven zijn. We leggen de lat hoog.

 

  • bloedafname
  • Meerjarenbeleid 2015-2019
  • MijnFlevoziekenhuis.nl
  • Gastenboek
  • Zwanger in Almere
  • Oncologisch Centrum
  • Kaartje sturen
Previous Next

ziekenhuischeck

Agenda

NAH Knooppunt Almere
donderdag 26 september 2019
09:00 - 11:00
Workshop "Look Good... Feel Better"
dinsdag 1 oktober 2019
10:00 - 12:00
Dag van de Wilsverklaring
zaterdag 5 oktober 2019
12:00 - 16:00
Informatieavond voor zwangeren
maandag 7 oktober 2019
19:30 - 21:30
Samen voor borstvoeding
dinsdag 8 oktober 2019
19:30 - 21:30
NAH Knooppunt Almere
donderdag 10 oktober 2019
09:00 - 11:00
Informatiebijeenkomst over apneu
donderdag 10 oktober 2019
19:00 - 22:00