Flevoziekenhuis start met aanbieden bariatrische zorg
Flevoziekenhuis start met aanbieden bariatrische zorg

Het Flevoziekenhuis in Almere start per 1 maart 2019 met het aanbieden van bariatrische zorg (oorzaken, preventie en behandeling van obesitas). Het Almeerse ziekenhuis heeft hier ...

Lees verder ...
Flevoziekenhuis organiseert informatiebijeenkomst over artrose
Flevoziekenhuis organiseert informatiebijeenkomst over artrose

De afdeling Orthopedie van het Flevoziekenhuis organiseert op woensdag 20 maart opnieuw een informatiebijeenkomst over artrose aan de knie en heup. Een orthopedisch chirurg verte ...

Lees verder ...
Prikpost voor nefrologie- en dialysepatiënten Lelystad en omstreken
Prikpost voor nefrologie- en dialysepatiënten Lelystad en omstreken

De nieuwe situatie rondom de ziekenhuiszorg in Lelystad brengt ook veranderingen met zich mee voor onze patiënten van het Dialysecentrum, polikliniek Nefrologie en Nierinfopoli  ...

Lees verder ...
“Nu weet ik zeker dat ik in een ziekenhuis wil werken”
“Nu weet ik zeker dat ik in een ziekenhuis wil werken”

De 13-jarige Selma Kalkoul was donderdag voor een dag de baas van het Flevoziekenhuis. Zij nam voor één dag het stokje over van Edo Schubert, lid van de raad van bestuur. Deze  ...

Lees verder ...
“Een ziekenhuis om trots op te zijn!”
“Een ziekenhuis om trots op te zijn!”

Het college van B & W van Almere bracht dinsdag 15 januari een werkbezoek aan het Flevoziekenhuis. Bij de ontvangst door de raad van bestuur werd onder meer gesproken over de ...

Lees verder ...

Patiënten ervaren meer aandacht en gastvrijheid. Dat blijkt uit wachtkamerinterviews, focusgesprekken en spontane reacties in de wandelgangen. Maar ook ‘harde cijfers’ laten zien dat we resultaten boeken op bejegening. Mandev, het bureau achter onze VIP-bejegeningstrainingen bracht de waardering van patiënten voor ons gedrag zowel voor (0-meting) als na de trainingen (1-meting) in kaart. We boeken winst op gedragsaspecten als oogcontact en aandacht, wijzen op informatie, rekening houden met privésituatie, meelopen als iemand de weg zoekt, groeten en herkend worden en contact houden tijdens het wachten. Juist deze aspecten, waarin een medewerker zelf initiatief neemt en het verschil maakt, kregen aandacht in de trainingen. Maar eerlijk is eerlijk, het kan nog beter. Niet alle patiënten zijn tevreden, en dat moet ons streven zijn. We leggen de lat hoog.

 

  • Gastenboek
  • Zwanger in Almere
  • Meerjarenbeleid 2015-2019
  • bloedafname
  • Oncologisch Centrum
  • Kaartje sturen
Previous Next

ziekenhuischeck

Agenda

Informatieavond voor zwangeren: Hoe bevalt het in Almere?
maandag 4 maart 2019
19:30 - 21:30
Cursus Weight Watchers
dinsdag 5 maart 2019
09:30 - 10:30
Workshop "Look Good... Feel Better"
dinsdag 5 maart 2019
09:45 - 12:15
Cursus Weight Watchers
dinsdag 12 maart 2019
09:30 - 10:30
Samen voor borstvoeding
dinsdag 12 maart 2019
19:30 - 21:30
NAH Knooppunt Almere
donderdag 14 maart 2019
09:00 - 11:00
Ontmoetingsavond voor ouders van een overleden kind
donderdag 14 maart 2019
19:30 - 21:30