Aangepaste openingstijden tijdens feestdagen
Aangepaste openingstijden tijdens feestdagen

De poliklinieken, het laboratorium en de onderzoeksafdelingen van het Flevoziekenhuis zijn gesloten op: tweede paasdag (22 april), Koningsdag (27 april), Bevrijdingsdag (5 mei),  ...

Lees verder ...
Zorg van Nu informatieteam komt langs in Flevoziekenhuis
Zorg van Nu informatieteam komt langs in Flevoziekenhuis

Donderdag 18 april is het Zorg van Nu informatieteam de hele dag - van 9.00 tot 17.00 uur - aanwezig in de centrale hal van het Flevoziekenhuis. Het team geeft voorlichting over  ...

Lees verder ...
Minder CT-scans nodig bij zwangeren met mogelijke longembolie
Minder CT-scans nodig bij zwangeren met mogelijke longembolie

Dankzij slimme diagnostiek hoeven minder zwangere vrouwen met verdenking op een longembolie een potentieel schadelijke CT-scan te ondergaan. In een publicatie in de New England J ...

Lees verder ...
De nieuwe Thuis
De nieuwe Thuis

In de week van 18 maart verschijnt de nieuwe Thuis. In deze editie aandacht voor de ziekte van Parkinson. Kees Terlouw vertelt over zijn ervaringen met de ziekte, Parkinsonverple ...

Lees verder ...
Mailing Zilveren Kruis over ziekenhuiszorg
Mailing Zilveren Kruis over ziekenhuiszorg

Zorgverzekeraar Zilveren Kruis heeft op vrijdag 15 maart per mail en brief een mailing verstuurd naar verzekerden in Flevoland. Hierin wordt gemeld dat de ziekenhuiszorg in de Fl ...

Lees verder ...

Patiënten ervaren meer aandacht en gastvrijheid. Dat blijkt uit wachtkamerinterviews, focusgesprekken en spontane reacties in de wandelgangen. Maar ook ‘harde cijfers’ laten zien dat we resultaten boeken op bejegening. Mandev, het bureau achter onze VIP-bejegeningstrainingen bracht de waardering van patiënten voor ons gedrag zowel voor (0-meting) als na de trainingen (1-meting) in kaart. We boeken winst op gedragsaspecten als oogcontact en aandacht, wijzen op informatie, rekening houden met privésituatie, meelopen als iemand de weg zoekt, groeten en herkend worden en contact houden tijdens het wachten. Juist deze aspecten, waarin een medewerker zelf initiatief neemt en het verschil maakt, kregen aandacht in de trainingen. Maar eerlijk is eerlijk, het kan nog beter. Niet alle patiënten zijn tevreden, en dat moet ons streven zijn. We leggen de lat hoog.

 

  • Kaartje sturen
  • Oncologisch Centrum
  • Meerjarenbeleid 2015-2019
  • Zwanger in Almere
  • bloedafname
  • Gastenboek
Previous Next

ziekenhuischeck

Agenda

NAH Knooppunt Almere
donderdag 25 april 2019
09:00 - 11:00
Buddygroep borstkanker: koffie/thee/vragenuurtje
maandag 29 april 2019
11:00 - 12:00
Informatieavond voor zwangeren
maandag 6 mei 2019
19:30 - 21:30
NAH Knooppunt Almere
donderdag 9 mei 2019
09:00 - 11:00
Kom naar de Dag van de Beroerte op 14 mei 2019
dinsdag 14 mei 2019
10:00 - 12:00
Samen voor borstvoeding
dinsdag 14 mei 2019
19:30 - 21:30
Informatiestand van Schildklier Organisatie Nederland
donderdag 16 mei 2019
11:00 - 15:00