Scholieren bezoeken Flevoziekenhuis
Scholieren bezoeken Flevoziekenhuis

Zo’n 50 scholieren van middelbare scholen in Almere en omgeving bezochten woensdag 17 oktober het Flevoziekenhuis als 'Helden in de zorg': een evenement waarbij scholieren kenn ...

Lees verder ...
Abstract over ‘zin en onzin van de longfoto’ twee keer in de prijzen
Abstract over ‘zin en onzin van de longfoto’ twee keer in de prijzen

Het abstract over de zin en onzin van een longfoto (X-thorax) bij patiënten met koorts en hoge ontstekingswaarden op de SEH heeft zowel de publieks- als de juryprijs in de wacht ...

Lees verder ...
Flevoziekenhuis, gemeente Almere en Omgevingsdienst Flevoland & Gooi en Vechtstreek sluiten Green Deal Zorg
Flevoziekenhuis, gemeente Almere en Omgevingsdienst Flevoland & Gooi en Vechtstreek sluiten Green Deal Zorg

Het Flevoziekenhuis, de gemeente Almere en de Omgevingsdienst Flevoland & Gooi en Vechtstreek (OFGV) hebben woensdag 10 oktober – de Dag van de Duurzaamheid - de Green Deal ...

Lees verder ...
Nieuwe website Ziekenhuischeck.nl
Nieuwe website Ziekenhuischeck.nl

Op 4 oktober is de nieuwe website Ziekenhuischeck.nl gelanceerd. Met dit gezamenlijke initiatief geven alle ziekenhuizen in Nederland inzicht in hun kwaliteitsgegevens, en bieden ...

Lees verder ...
Prikpost Flevoziekenhuis in Almere Buiten op zaterdag open
Prikpost Flevoziekenhuis in Almere Buiten op zaterdag open

De priklocatie van het Flevoziekenhuis in zorgcentrum Buitenhaeghe in Almere Buiten is vanaf 6 oktober ook geopend op zaterdagochtend: van 9.00 – 10.30 uur. Hiermee wil het zie ...

Lees verder ...

Patiënten ervaren meer aandacht en gastvrijheid. Dat blijkt uit wachtkamerinterviews, focusgesprekken en spontane reacties in de wandelgangen. Maar ook ‘harde cijfers’ laten zien dat we resultaten boeken op bejegening. Mandev, het bureau achter onze VIP-bejegeningstrainingen bracht de waardering van patiënten voor ons gedrag zowel voor (0-meting) als na de trainingen (1-meting) in kaart. We boeken winst op gedragsaspecten als oogcontact en aandacht, wijzen op informatie, rekening houden met privésituatie, meelopen als iemand de weg zoekt, groeten en herkend worden en contact houden tijdens het wachten. Juist deze aspecten, waarin een medewerker zelf initiatief neemt en het verschil maakt, kregen aandacht in de trainingen. Maar eerlijk is eerlijk, het kan nog beter. Niet alle patiënten zijn tevreden, en dat moet ons streven zijn. We leggen de lat hoog.

 

  • bloedafname
  • Meerjarenbeleid 2015-2019
  • Oncologisch Centrum
  • Gastenboek
  • Zwanger in Almere
  • Kaartje sturen
Previous Next

ziekenhuischeck

Agenda

Cursus Weight Watchers
dinsdag 23 oktober 2018
09:30 - 10:30
Cursus Weight Watchers
dinsdag 30 oktober 2018
09:30 - 10:30
NAH Knooppunt Almere
donderdag 1 november 2018
09:00 - 12:00
Informatiebijeenkomst Hematon: wait-and-seebeleid bij nog niet behandelde patiënten
donderdag 1 november 2018
19:00 - 21:30
Workshop "Look Good... Feel Better"
maandag 5 november 2018
10:00 - 12:00
Informatieavond voor zwangeren
maandag 5 november 2018
19:30 - 21:30
Cursus Weight Watchers
dinsdag 6 november 2018
09:30 - 10:30