Nieuwe MRI Flevoziekenhuis spectaculair afgeleverd
Nieuwe MRI Flevoziekenhuis spectaculair afgeleverd

Maandag 3 december werd de nieuwe 3 Tesla MRI-scanner van Philips afgeleverd bij het Flevoziekenhuis en met een grote hijskraan over het dak naar het nieuwe MRI-centrum in de bin ...

Lees verder ...
Patiënten Flevoziekenhuis kunnen tv kijken en radio luisteren met leentablets en app
Patiënten Flevoziekenhuis kunnen tv kijken en radio luisteren met leentablets en app

Met ingang van 29 november kunnen patiënten op de verpleegafdelingen van het Flevoziekenhuis een tablet lenen. Via de Flevo Gastvrij app die op de tablet geïnstalleerd is, kunn ...

Lees verder ...
Contractafspraken over zorgverzekeringen in 2019
Contractafspraken over zorgverzekeringen in 2019

Voor 2019 heeft het Flevoziekenhuis tot nu toe contractafspraken gemaakt met: VGZ, CZ, Menzis, ASR, DSW en Caresq en alle merken die onder deze verzekeraars vallen. Het Flevoziek ...

Lees verder ...
Infomagazine 'Thuis' deze week verspreid.
Infomagazine 'Thuis' deze week verspreid.

In de week van 26 november verschijnt de nieuwe Thuis. In deze editie aandacht voor de Downpoli. Kinderarts Anne-Marie van Wermeskerken, kinderfysiotherapeut Jolande Schotman en  ...

Lees verder ...
Almeerse huisartsen en dermatologen gebruiken app voor teleconsultatie
Almeerse huisartsen en dermatologen gebruiken app voor teleconsultatie

De huisartsen in Almere en de dermatologen van het Flevoziekenhuis gebruiken de app Patiëntoverleg in ZorgDomein voor teleconsultatie. De app maakt laagdrempelig patiëntoverleg ...

Lees verder ...

Patiënten ervaren meer aandacht en gastvrijheid. Dat blijkt uit wachtkamerinterviews, focusgesprekken en spontane reacties in de wandelgangen. Maar ook ‘harde cijfers’ laten zien dat we resultaten boeken op bejegening. Mandev, het bureau achter onze VIP-bejegeningstrainingen bracht de waardering van patiënten voor ons gedrag zowel voor (0-meting) als na de trainingen (1-meting) in kaart. We boeken winst op gedragsaspecten als oogcontact en aandacht, wijzen op informatie, rekening houden met privésituatie, meelopen als iemand de weg zoekt, groeten en herkend worden en contact houden tijdens het wachten. Juist deze aspecten, waarin een medewerker zelf initiatief neemt en het verschil maakt, kregen aandacht in de trainingen. Maar eerlijk is eerlijk, het kan nog beter. Niet alle patiënten zijn tevreden, en dat moet ons streven zijn. We leggen de lat hoog.

 

  • Meerjarenbeleid 2015-2019
  • bloedafname
  • Zwanger in Almere
  • Oncologisch Centrum
  • Gastenboek
  • Kaartje sturen
Previous Next

ziekenhuischeck

Agenda

Cursus Weight Watchers
dinsdag 18 december 2018
09:30 - 10:30
Cursus Weight Watchers
dinsdag 25 december 2018
09:30 - 10:30
NAH Knooppunt Almere
donderdag 27 december 2018
09:00 - 12:00
Cursus Weight Watchers
dinsdag 1 januari 2019
09:30 - 10:30
Informatieavond voor zwangeren
maandag 7 januari 2019
19:30 - 21:30
Samen voor borstvoeding
dinsdag 8 januari 2019
19:30 - 21:30
Informatieavond voor zwangeren
maandag 4 februari 2019
19:30 - 21:30