Flevoziekenhuis, gemeente Almere en Omgevingsdienst Flevoland & Gooi en Vechtstreek sluiten Green Deal Zorg
Flevoziekenhuis, gemeente Almere en Omgevingsdienst Flevoland & Gooi en Vechtstreek sluiten Green Deal Zorg

Het Flevoziekenhuis, de gemeente Almere en de Omgevingsdienst Flevoland & Gooi en Vechtstreek (OFGV) hebben woensdag 10 oktober – de Dag van de Duurzaamheid - de Green Deal ...

Lees verder ...
Nieuwe website Ziekenhuischeck.nl
Nieuwe website Ziekenhuischeck.nl

Op 4 oktober is de nieuwe website Ziekenhuischeck.nl gelanceerd. Met dit gezamenlijke initiatief geven alle ziekenhuizen in Nederland inzicht in hun kwaliteitsgegevens, en bieden ...

Lees verder ...
Prikpost Flevoziekenhuis in Almere Buiten op zaterdag open
Prikpost Flevoziekenhuis in Almere Buiten op zaterdag open

De priklocatie van het Flevoziekenhuis in zorgcentrum Buitenhaeghe in Almere Buiten is vanaf 6 oktober ook geopend op zaterdagochtend: van 9.00 – 10.30 uur. Hiermee wil het zie ...

Lees verder ...
HIV-behandelcentrum met 100% score opnieuw gecertificeerd
HIV-behandelcentrum met 100% score opnieuw gecertificeerd

Het HIV-behandelcentrum van het Flevoziekenhuis is opnieuw HKZ-gecertificeerd. Het certificaat geeft aan dat het ziekenhuis wederom voldoet aan de landelijke normen van de Ned ...

Lees verder ...
Opnieuw Vaatkeurmerk en Spataderkeurmerk voor Flevoziekenhuis
Opnieuw Vaatkeurmerk en Spataderkeurmerk voor Flevoziekenhuis

Het Flevoziekenhuis ontving deze week het Vaatkeurmerk en het Spataderkeurmerk van de Harteraad (voorheen De Hart&Vaatgroep). Daarmee voldoen zowel de vaatzorg als de spatade ...

Lees verder ...

We deden medio 2012 onderzoek naar het effect van de bejegeningstrainingen die bijna alle medewerkers en specialisten in 2010 en 2011 hebben gevolgd. De meting laat zien dat we resultaten boeken op bejegening, juist op onderdelen waarop we in de meting vóór de trainingen minder goed scoorden. Een Planetree-ziekenhuis meer dan waardig. We scoren beter op ‘oogcontact en aandacht’, ‘doorvragen tot situatie wordt begrepen’, ‘wijzen op informatie’, ‘meelopen’, ‘herkennen’, ‘rekening houden met privésituatie’ en ‘contact houden tijdens het wachten’. We meten elk kwartaal de patiënttevredenheid met een schriftelijke, steekproefsgewijze enquête. Gemiddeld scoorde het Flevoziekenhuis in 2012 een 8,3 op patiënttevredenheid; net als in 2011. De klachtafhandeling vindt steeds meer decentraal, op de afdeling zelf, plaats. En met succes. Gedachten of gevoelens van onvrede worden eerder uitgesproken en leiden sneller tot een bevredigende oplossing. Het aantal formele klachten blijft gelijk. Via Twitter en het gastenboek op de website krijgen we veel positieve respons en soms een kritische noot te horen.

 

  • Oncologisch Centrum
  • Kaartje sturen
  • Meerjarenbeleid 2015-2019
  • Gastenboek
  • bloedafname
  • Zwanger in Almere
Previous Next

ziekenhuischeck

Agenda

NAH Knooppunt Almere
donderdag 18 oktober 2018
09:00 - 12:00
Cursus Weight Watchers
dinsdag 23 oktober 2018
09:30 - 10:30
Cursus Weight Watchers
dinsdag 30 oktober 2018
09:30 - 10:30
NAH Knooppunt Almere
donderdag 1 november 2018
09:00 - 12:00
Informatiebijeenkomst Hematon: wait-and-seebeleid bij nog niet behandelde patiënten
donderdag 1 november 2018
19:00 - 21:30
Workshop "Look Good... Feel Better"
maandag 5 november 2018
10:00 - 12:00
Informatieavond voor zwangeren
maandag 5 november 2018
19:30 - 21:30