Flevoziekenhuis opent tweede prikpost voor patiënten Lelystad
Flevoziekenhuis opent tweede prikpost voor patiënten Lelystad

Ook veel patiënten en zwangeren uit Lelystad en omgeving bezoeken een medisch specialist van het Flevoziekenhuis. Om deze patiënten zo goed mogelijk van dienst te zijn, bieden  ...

Lees verder ...
Succesvol 2018 voor Flevoziekenhuis
Succesvol 2018 voor Flevoziekenhuis

Het Flevoziekenhuis kijkt terug op een hectisch, memorabel en succesvol 2018. Dat blijkt uit het bestuursverslag en de jaarrekening 2018 die per 1 juni zijn gepubliceerd. “We h ...

Lees verder ...
Flevoziekenhuis maakt bloedprikken makkelijker met digitale VeinViewer
Flevoziekenhuis maakt bloedprikken makkelijker met digitale VeinViewer

Voor een succesvolle bloedafname, is het vinden van een geschikte ader essentieel. Het laboratorium Bloedafname van het Flevoziekenhuis heeft sinds kort de beschikking over een n ...

Lees verder ...
Eerste twee operaties obesitaszorg succesvol uitgevoerd
Eerste twee operaties obesitaszorg succesvol uitgevoerd

Op 15 april is bij de eerste twee patiënten een maagverkleining (de zogenaamde gastric bypass) succesvol uitgevoerd in het Flevoziekenhuis. Bariatrisch chirurgen Stef Smeets en  ...

Lees verder ...
Minder CT-scans nodig bij zwangeren met mogelijke longembolie
Minder CT-scans nodig bij zwangeren met mogelijke longembolie

Dankzij slimme diagnostiek hoeven minder zwangere vrouwen met verdenking op een longembolie een potentieel schadelijke CT-scan te ondergaan. In een publicatie in de New England J ...

Lees verder ...

We deden medio 2012 onderzoek naar het effect van de bejegeningstrainingen die bijna alle medewerkers en specialisten in 2010 en 2011 hebben gevolgd. De meting laat zien dat we resultaten boeken op bejegening, juist op onderdelen waarop we in de meting vóór de trainingen minder goed scoorden. Een Planetree-ziekenhuis meer dan waardig. We scoren beter op ‘oogcontact en aandacht’, ‘doorvragen tot situatie wordt begrepen’, ‘wijzen op informatie’, ‘meelopen’, ‘herkennen’, ‘rekening houden met privésituatie’ en ‘contact houden tijdens het wachten’. We meten elk kwartaal de patiënttevredenheid met een schriftelijke, steekproefsgewijze enquête. Gemiddeld scoorde het Flevoziekenhuis in 2012 een 8,3 op patiënttevredenheid; net als in 2011. De klachtafhandeling vindt steeds meer decentraal, op de afdeling zelf, plaats. En met succes. Gedachten of gevoelens van onvrede worden eerder uitgesproken en leiden sneller tot een bevredigende oplossing. Het aantal formele klachten blijft gelijk. Via Twitter en het gastenboek op de website krijgen we veel positieve respons en soms een kritische noot te horen.

 

  • Oncologisch Centrum
  • Meerjarenbeleid 2015-2019
  • Kaartje sturen
  • Gastenboek
  • bloedafname
  • Zwanger in Almere
  • MijnFlevoziekenhuis.nl
Previous Next

ziekenhuischeck

Agenda

Informatieavond voor zwangeren
maandag 1 juli 2019
19:30 - 21:30
Workshop "Look Good... Feel Better"
dinsdag 2 juli 2019
09:45 - 12:15
NAH Knooppunt Almere
donderdag 4 juli 2019
09:00 - 11:00
Samen voor borstvoeding
dinsdag 9 juli 2019
19:30 - 21:30
NAH Knooppunt Almere
donderdag 18 juli 2019
09:00 - 11:00
NAH Knooppunt Almere
donderdag 1 augustus 2019
09:00 - 11:00
Informatieavond voor zwangeren
maandag 5 augustus 2019
19:30 - 21:30