2.000ste baby geboren in Flevoziekenhuis
2.000ste baby geboren in Flevoziekenhuis

Feestelijk nieuws! Vrijdag 18 oktober hebben wij de 2.000ste baby van 2019 verwelkomd! Zij heet Stacey. Haar grote broer is trots. Het gaat goed met moeder en haar kersverse doch ...

Lees verder ...
Jannet Wiegersma presenteert boek over omgaan met een ernstige ziekte
Jannet Wiegersma presenteert boek over omgaan met een ernstige ziekte

‘Leren lopen op je handen, als ziek zijn je leven op z’n kop zet’, dat is de titel van het boek dat collega Jannet Wiegersma schreef over hoe je om kunt gaan met een ernsti ...

Lees verder ...
KittenScanner Flevoziekenhuis neemt bij kinderen angst voor onderzoek weg
KittenScanner Flevoziekenhuis neemt bij kinderen angst voor onderzoek weg

Kinderen kunnen in paniek raken als zij door een MRI- of CT-scanner moeten, zeker omdat hun ouders niet bij het onderzoek aanwezig kunnen zijn. De kans op een nare ervaring is kl ...

Lees verder ...
Vakgroep Chirurgie winnaar Beste Coschap-verkiezing
Vakgroep Chirurgie winnaar Beste Coschap-verkiezing

De vakgroep Chirurgie (Heelkunde) is door coassistenten uitgeroepen tot winnaar van de Beste Coschap-verkiezing van de CoRaad AMC-UVA. De coassistenten roemen de goede sfeer en u ...

Lees verder ...
Nieuwe informatiekrant Thuis verspreid
Nieuwe informatiekrant Thuis verspreid

In de week van 1 juli verschijnt de nieuwe Thuis, de informatiekrant van het Flevoziekenhuis. In deze editie vraagt fysiotherapeut Jolanda Leij aandacht voor de het belang van be ...

Lees verder ...
Met ingang van 13 augustus 2019 is het patiëntportaal mijnFlevoziekenhuis.nl geheel vernieuwd. Op het nieuwe portaal logt u in met uw DigiD. Hieronder vindt u antwoorden op een aantal vragen over het patiëntportaal.

1. Wat kan ik in mijnFlevoziekenhuis?
Op mijnFlevoziekenhuis kunt u:
  • online afspraken maken, verplaatsen en annuleren
  • uw agenda inzien: welke afspraken staan voor u gepland in het Flevoziekenhuis?
  • een aantal gegevens van uw medisch dossier bekijken, zoals uw naam, adres, huisarts en zorgverzekering.
2. Ik heb problemen met inloggen.
U logt in op het patiëntportaal met uw persoonlijke DigiD. Heeft u nog geen DigiD? Lukt het niet met DigiD of heeft u vragen over DigiD? Dan kunt u terecht op de website van DigiD. Op deze speciale website vindt u extra uitleg over DigiD

3. Welke gegevens staan in mijnFlevoziekenhuis?
In mijnFlevoziekenhuis staan gegevens over u. Alleen de gegevens die bekend zijn bij ons kunt u inzien. Dit gaat bijvoorbeeld over de volgende gegevens:
  • uw bloeddruk, hoe lang u bent, hoeveel u weegt
  • over uw zorgverzekering;
  • over waar u allergisch voor bent;
Brieven en uitslagen van onderzoeken komen later dit jaar zichtbaar in mijnFlevoziekenhuis.

4. Waarom kan ik niet al mijn gegevens digitaal bekijken?
Het kan gebeuren dat u niet al uw gegevens kunt bekijken. Meestal komt dit omdat we de informatie (nog) niet hebben. Of omdat we nog bezig zijn met het digitaal beschikbaar maken. In de loop van 2019 worden gegevens toegevoegd in mijnFlevoziekenhuis. Uitslagen en brieven zijn vanaf 1 januari 2019 in mijnFlevoziekenhuis zichtbaar. Uitslagen en brieven van vóór 1 januari 2019 staan niet in mijnFlevoziekenhuis.

5. Hoe kan ik mijn gegevens (dossier) downloaden voor gebruik in mijn Persoonlijke Gezondheidsomgeving (PGO)?
  • Kies voor ‘Download dossier’
  • U krijgt een bestand (.json)
  • Dit bestand kunt u uploaden in uw Persoonlijke Gezondheidsomgeving’
6. Hoe kan ik mijn gegevens (dossier) downloaden in PDF?
  • Open uw dossier via ‘raadpleeg dossier’
  • Download uw gegevens via het pdf-logo rechtsboven
7. Wilt u gegevens bekijken die niet in mijnFlevoziekenhuis staan?
Het is mogelijk om uw medische gegevens op te vragen. Er zijn twee mogelijkheden:
  • Via uw zorgverlener (bijvoorbeeld uw arts) tijdens een afspraak;
  • Via het aanvraagformulier: u kunt dit ophalen bij mijnInfopunt in het Flevoziekenhuis.
8. Ik heb vragen over de uitslagen van een onderzoek, mijn behandeling of zorg.
U bespreekt vragen over uitslagen van een onderzoek eerst met uw zorgverlener tijdens een volgende afspraak. Hij/zij geeft een uitleg. Deze uitleg is nodig om de gegevens beter te begrijpen. Als uw zorgverlener het nodig vindt om eerder contact op te nemen, dan doet hij/zij dat. Uw zorgverlener heeft de uitslagen ook gezien.

9. Waarom staan uitslagen pas na 10 dagen in mijnFlevoziekenhuis?
Het duurt 10 dagen voordat uitslagen van onderzoeken in mijnFlevoziekenhuis staan. In de meeste gevallen bespreekt u ze eerst met uw zorgverlener. De zorgverlener geeft u een uitleg over de gegevens. Deze uitleg is nodig om de gegevens beter te begrijpen. Daarom duurt het 10 dagen voordat u uitslagen kunt inzien via het patiëntportaal.

10. Waarom zijn niet alle uitslagen in mijnFlevoziekenhuis te bekijken?
Niet alle uitslagen komen in mijnFlevoziekenhuis. U kunt alleen uitslagen van onderzoeken bekijken die zijn aangevraagd of uitgevoerd door medewerkers van het Flevoziekenhuis. Gegevens van bijvoorbeeld de volgende organisaties zijn niet in te zien via mijnFlevoziekenhuis:
  • DeKinderkliniek;
  • uw huisarts;
  • verloskundige praktijk;
  • Revalidatiecentrum Flevoburen.
Voorbeeld: uw huisarts deelt met u uitslagen van onderzoeken die door hem of haar zijn aangevraagd. Deze uitslagen staan niet in mijnFlevoziekenhuis. Voor vragen hierover kunt u contact opnemen met uw huisarts.

11. Ik ben het niet eens met wat er staat in mijnFlevoziekenhuis. Wat moet ik doen?
Als u het niet eens bent met de gegevens die in mijnFlevoziekenhuis staan, dan kunt u dit bespreken met uw zorgverlener. Dit is bijvoorbeeld uw behandelend arts. Dit doet u de volgende keer dat u een afspraak heeft.

12. Kan ik zelf mijn gegevens wijzigen?
Op dit moment is het nog niet mogelijk om zelf gegevens te wijzigen. In de toekomst is het wel mogelijk om zelf uw e-mailadres en telefoonnummer aan te passen.

13. Waarom staan er moeilijke woorden in mijn gegevens?
Uw zorgverlener(s) schrijven in uw medisch dossier. Soms is deze informatie voor hen bedoeld als naslag, of voor andere zorgverleners die bij uw zorg betrokken zijn. U kunt daarom informatie tegenkomen met medische termen, of moeilijke woorden. Hierdoor begrijpt u de informatie misschien niet of minder.
  • Als u vragen heeft over gegevens in mijnFlevoziekenhuis, dan kunt u deze stellen aan uw behandelend arts tijdens uw volgende afspraak.
  • Als u vragen heeft over het gebruik van het patiëntportaal, dan kunt u van maandag tot en met vrijdag tussen 9.00 en 17.00 uur bellen met telefoonnummer 036-868 7100 of een e-mail sturen aan mijnFlevoziekenhuis@flevoziekenhuis.nl
14. Voor welke poliklinieken kan ik online afspraken maken, wijzigen en annuleren?
Op dit moment zijn de volgende poliklinieken aangesloten op online afspraken maken: Cardiologie, Dermatologie & Flebologie, Diabetes, Dietetiek, Keel-, neus- en oorheelkunde (KNO), Maag-, darm- en leverziekten (MDL), Mondziekten, kaak- en aangezichtschirurgie, Neurologie, Orthopedie, Plastische chirurgie, Reumatologie, Urologie

15. Waarom kan ik niet al mijn afspraken maken via mijnFlevoziekenhuis?
Voor sommige afspraken is het belangrijk dat de polikliniek u helpt met het maken van een afspraak. Dat gebeurt soms buiten het patiëntportaal om. Deze afspraken zijn daarom niet beschikbaar in mijnFlevoziekenhuis.

16. Waarom kan ik mijn afspraak niet online wijzigen of annuleren?
Voor sommige afspraken is het belangrijk dat u met de polikliniek overlegt als u een afspraak wilt wijzigen of annuleren. Daarom is dit niet voor alle afspraken online mogelijk.

17. Vragen over het gebruik van het patiëntportaal?
Als u vragen heeft over het gebruik van mijnFlevoziekenhuis, dan kunt u op twee manieren contact met ons opnemen:
  • Via e-mail: stuur een mail naar mijnFlevoziekenhuis@flevoziekenhuis.nl
  • Telefonisch: via nummer: 036-868 7100. Dit nummer is bereikbaar van maandag tot en met vrijdag tussen 9.00 en 17.00 uur.

Tip: Kinderen kunnen in MijnFlevoziekenhuis hun persoonlijke gegevens bekijken met een eigen DigiD.

18. Kan ik de gegevens van mijn kinderen inzien?
De gegevens in mijnFlevoziekenhuis zijn alleen beschikbaar voor personen via hun persoonlijke DigiD. Dat betekent dat kinderen met een eigen DigiD kunnen inloggen. Heeft u vragen over DigiD? Ga naar de website van DigiD. Op een speciale website vindt u extra uitleg over DigiD.

 

  • Oncologisch Centrum
  • Kaartje sturen
  • Meerjarenbeleid 2015-2019
  • Zwanger in Almere
  • Gastenboek
  • bloedafname
  • MijnFlevoziekenhuis.nl
Previous Next

ziekenhuischeck

Agenda

NAH Knooppunt Almere
donderdag 24 oktober 2019
09:00 - 11:00
Informatiemiddag voor ICD-dragers
zaterdag 2 november 2019
14:00 - 17:00
NAH Knooppunt Almere
donderdag 7 november 2019
09:00 - 11:00
Buddygroep borstkanker: koffie/thee/vragenuurtje
donderdag 7 november 2019
10:45 - 12:00
Informatieavond voor zwangeren
maandag 11 november 2019
19:30 - 21:30
Samen voor borstvoeding
dinsdag 12 november 2019
19:30 - 21:30
NAH Knooppunt Almere
donderdag 21 november 2019
09:00 - 11:00