Het is voor u belangrijk dat u weet met welke kosten u rekening moet houden als u naar het ziekenhuis gaat. Daarom heeft het Flevoziekenhuis een Verzekerdenpunt in de centrale hal.
U kunt daar terecht om de kosten te betalen voor uw electieve zorg (niet-spoedzorg). U kunt ook bij ons terecht met uw vragen over de kosten van een behandeling/onderzoek of voor antwoord op vragen over een zorgnota.

verzekerdenpunt02

Bent u onverzekerd?

Wanneer u telefonisch een afspraak heeft gemaakt, kan het zijn dat u wordt verwezen naar het Verzekerdenpunt omdat u geen ziektekostenverzekering heeft. Meldt u zich minimaal 30 minuten voor uw afspraak bij de polikliniek bij het Verzekerdenpunt om de kosten van uw eerste bezoek vooruit te betalen.
U brengt met u mee:
  • Een geldig identificatiebewijs
  • Uw pinpas

Niet-verzekerde zorg

Wanneer u zich in het Flevoziekenhuis wil laten behandeling en deze behandeling wordt niet vergoed door uw verzekeraar (verzekeringspolis), kunt u voor vooraf betaling van uw behandeling terecht bij het Verzekerdenpunt.

U brengt met u mee:
  • Een geldig identificatiebewijs
  • Het formulier dat u op de polikliniek heeft gekregen met de overeengekomen behandeling en het betalen bedrag
  • Uw pinpas

Not a Dutch citizen?

When you are visiting our city and in need of medical care, you are required to pay your hospital bill in advance.
Please visit our Verzekerdenpunt in the central lobby of our hospital.

Hoe werkt het als ik mijn geplande behandeling zelf moet betalen?

Wanneer u geen (Nederlandse) zorgverzekering heeft, of wanneer u voor onverzekerde zorg kiest zonder een aanvullende verzekering te hebben die deze vergoedt, kunt u pas met uw behandeling of onderzoek starten als u vooraf de hieraan verbonden kosten betaald heeft (spoedbehandelingen hoeven niet vooraf betaald te worden). Hoe werkt het?
  • U maakt een afspraak op de polikliniek voor een bepaalde behandeling of onderzoek.
  • 30 minuten voor uw afspraak op de polikliniek meldt u zich bij het Verzekerdenpunt in de centrale hal van het Flevoziekenhuis.
  • U betaalt een consult of onderzoek vooruit. Het tarief wordt vastgesteld op basis van de meest generieke diagnose.
  • U kunt zich vervolgens met uw betaalbewijs melden bij de polikliniek waar u de afspraak voor een behandeling of onderzoek heeft gemaakt.
  • Wanneer uw arts u een vervolgbehandeling adviseert, is het belangrijk dat hij of zij u de diagnose en de verwachte verrichtingen duidelijk uitlegt en dit meegeeft op papier.
  • Met de informatie van uw arts kunt u bij het Verzekerdenpunt een kostenopgaaf opvragen voor het gehele zorgtraject. Ook dit dient u vooruit te betalen voordat u uw afspraken voor de electieve vervolgbehandeling kunt maken.

Antwoord op uw vragen

U kunt bij de medewerkers van het Verzekerdenpunt terecht met de volgende individuele vragen:

  • Hoeveel een behandeling of onderzoek (indicatief) kost. Hiervoor kunt u  bij uw medisch specialist de diagnose en de te verwachten verrichten navragen.
  • Vragen over uw zorgnota of zorgkosten
U brengt hiervoor mee:
  • Informatie van uw medisch specialist (b.v. een patiëntenfolder).
  • De afrekening die u van uw zorgverzekeraar heeft ontvangen.

Overige vragen
Het Verzekerdenpunt is GEEN inschrijfbalie voor nieuwe patiënten.

Als u vragen heeft over het wel of niet vergoeden van een bepaalde behandeling, dan verwijzen wij u door naar uw eigen zorgverzekeraar omdat deze vergoeding afhankelijk is van uw individuele polisvoorwaarden. Wij kunnen ook geen advies geven over de keuze van een nieuwe verzekering.

Meer informatie

Voor meer informatie en veel gestelde vragen: www.flevoziekenhuis.nl/zorgkosten.

Openingstijden

maandag t/m vrijdag 8:00 – 17:00 uur.
Telefoonnummer: 036 - 868 88 96 (keuzemenu, houd uw verzekerings- en ziekenhuispapieren bij de hand).

Indien gesloten: