Deze website maakt gebruik van geanonimiseerde cookies om jouw gebruikservaring te optimaliseren en voor de analyse van onze website. Deze cookies kun je niet uitzetten. Bij het tonen en afspelen van YouTube video's worden cookies van derden geplaatst. Deze cookies van derden kun je wel uitzetten. Klik op "Akkoord" als je akkoord gaat met dit gebruik van cookies, klik op "Aanpassen" voor meer informatie en om zelf te bepalen welke cookies deze website plaatst.
Voordat een afspraak in het ziekenhuis plaatsvindt, ontvangen patiënten een digitale vragenlijst van ConsultAssistent. De vragenlijsten gaan over de gezondheid, gezondheidsklachten en verwachtingen van de patiënt. Patiënten vullen op hun gemak thuis de vragenlijst in. Artsen kunnen zich beter voorbereiden op het gesprek, omdat zij vooraf meer informatie hebben over de hulpvraag van een patiënt. Dat helpt om patiënten sneller en beter te helpen.
Patiënten en artsen zijn enthousiast
Het Flevoziekenhuis heeft de inzet van de vragenlijsten zorgvuldig getoetst. Zowel patiënten als artsen zijn enthousiast over het gebruik. De verwachting is dat de vragenlijsten op termijn ook voor patiënten van andere afdelingen in het ziekenhuis kan worden ingezet. KNO-arts Carlijn Holland legt uit; “Voor mij helpt het enorm om vooraf aan de afspraak geïnformeerd te zijn over hoe mijn patiënten hun klacht ervaren en wat hun hulpvraag is. Hier kan ik direct het gesprek op aanpassen.”
Veiligheid staat voorop
Het gebruik van de vragenlijsten is veilig. ConsultAssistent voldoet aan de strengste normen over opslag en verwerking van medische gegevens. Het invullen is niet verplicht, maar helpt enorm om sneller tot een goed gesprek te komen.